Як допомогти дитині розвивати математичні уявлення?
1 комментарий
Лайк
1 комментарий
Елена П.
22 апр. 2018 г.
Неоціненну допомогу в оволодінні дитиною - дошкільням елементарних математичних уявлень можуть надати батьки. І лише спільна робота дитячого садка і сім'ї може забезпечити успіхи дитини в засвоєнні даного розділу програми дошкільного навчального закладу.
Домашня обстановка сприяє розкріпаченню дитини і вона засвоює навчальний матеріал в індивідуальному для себе темпі, закріплює знання, отримані в дитячому садку. Батьки в свою чергу дізнаються багато чого про свою дитину.
Тому можна порекомендувати деякі математичні ігри та вправи для проведення їх у колі сім'ї. Зазначені ігри не вимагають тривалої підготовки, виготовлення складного дидактичного матеріалу.
1. Математична гра «Підбери колеса до вагончиків»
Мета гри: навчання розрізнення і називання геометричних фігур, встановлення відповідності між групами фігур, рахунок до 5.
Хід гри: дитині пропонується підібрати відповідні колеса - до синього вагончика червоні колеса, а до червоного - сині колеса. Потім необхідно порахувати колеса зліва направо у кожного вагончика окремо (вагони, і колеса можна вирізати з кольорового картону за 5-10 хвилин).
2. Математична гра «Склади квітку»
Мета гри: навчити складати силует квітки з однакових за формою геометричних фігур, групуючи їх.
Хід гри: дорослий пропонує дитині скласти квітку для мами або бабусі до свята з геометричних фігур. При цьому пояснює, що серединка квітки - коло, а пелюстки - трикутники або кола. Дитині надається на вибір зібрати квітку з трикутними чи круглими пелюстками. Таким чином можна закріпити назви геометричних фігур у грі, пропонуючи дитині показати потрібну фігуру.
3. Гра - вправа «Назви предмет схожий»
Мета гри: розвиток зорової уваги, спостережливості та зв'язного мовлення.
Хід гри: дорослий просить дитину назвати предмети, схожі на різні геометричні фігури, наприклад, «Знайди, що схоже на квадрат, або знайди всі круглі предмети... В таку гру легко можна грати в подорожі або по дорозі додому.
4. «Збери намисто»
Мета гри: розвивати сприйняття кольору, розміру; уміння узагальнювати і концентрувати увагу; мову.
Хід гри: для послідовностей можна використовувати конструктор «Лего», фігури, вирізані з паперу (або з кухонних целюлозних серветок - з ними зручніше працювати), будь-які інші предмети.
Звичайно, для молодшого віку послідовність повинна бути дуже простою, а завдання для дитини має полягати в тому, щоб викласти одну-дві цеглинки в її продовження(для дітей старшого віку складніше). Приклади послідовностей (дитина повинен продовжити логічний ряд-добудуй доріжку "правильними цеглинками"):
5. Математична гра «Що стоїть у нас в квартирі»
Мета гри: розвивати вміння орієнтуватися в просторі; логічне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, самоконтроль,розвиток зорової уваги, спостережливості та зв'язного мовлення.
Хід гри: попередньо потрібно розглянути послідовно інтер'єр кімнати, квартири. Потім можна попросити дитину розповісти, що знаходиться в кожній кімнаті. Якщо він не може або не називає всі предмети, допоможіть йому запитаннями.
Хотілося б нагадати Вам, шановні батьки, про необхідність підтримувати ініціативу дитини і знаходити 10-15 хвилин щодня для спільної ігрової діяльності. Необхідно постійно оцінювати успіхи дитини, а при невдачах схвалюйте її зусилля і прагнення. Важливо прищепити дитині віру в свої сили. Хваліть, ні в якому разі не лайте за допущені помилки, а тільки показуйте, як їх виправити, поліпшити результат, заохочуйте пошук рішення. Діти емоційно чуйні, тому якщо Ви зараз не налаштовані на гру, то краще відкладіть заняття. Ігрове спілкування повинно бути цікавим для всіх учасників гри.
Неоціненну допомогу в оволодінні дитиною - дошкільням елементарних математичних уявлень можуть надати батьки. І лише спільна робота дитячого садка і сім'ї може забезпечити успіхи дитини в засвоєнні даного розділу програми дошкільного навчального закладу.
Домашня обстановка сприяє розкріпаченню дитини і вона засвоює навчальний матеріал в індивідуальному для себе темпі, закріплює знання, отримані в дитячому садку. Батьки в свою чергу дізнаються багато чого про свою дитину.
Тому можна порекомендувати деякі математичні ігри та вправи для проведення їх у колі сім'ї. Зазначені ігри не вимагають тривалої підготовки, виготовлення складного дидактичного матеріалу.
1. Математична гра «Підбери колеса до вагончиків»
Мета гри: навчання розрізнення і називання геометричних фігур, встановлення відповідності між групами фігур, рахунок до 5.
Хід гри: дитині пропонується підібрати відповідні колеса - до синього вагончика червоні колеса, а до червоного - сині колеса. Потім необхідно порахувати колеса зліва направо у кожного вагончика окремо (вагони, і колеса можна вирізати з кольорового картону за 5-10 хвилин).
2. Математична гра «Склади квітку»
Мета гри: навчити складати силует квітки з однакових за формою геометричних фігур, групуючи їх.
Хід гри: дорослий пропонує дитині скласти квітку для мами або бабусі до свята з геометричних фігур. При цьому пояснює, що серединка квітки - коло, а пелюстки - трикутники або кола. Дитині надається на вибір зібрати квітку з трикутними чи круглими пелюстками. Таким чином можна закріпити назви геометричних фігур у грі, пропонуючи дитині показати потрібну фігуру.
3. Гра - вправа «Назви предмет схожий»
Мета гри: розвиток зорової уваги, спостережливості та зв'язного мовлення.
Хід гри: дорослий просить дитину назвати предмети, схожі на різні геометричні фігури, наприклад, «Знайди, що схоже на квадрат, або знайди всі круглі предмети... В таку гру легко можна грати в подорожі або по дорозі додому.
4. «Збери намисто»
Мета гри: розвивати сприйняття кольору, розміру; уміння узагальнювати і концентрувати увагу; мову.
Хід гри: для послідовностей можна використовувати конструктор «Лего», фігури, вирізані з паперу (або з кухонних целюлозних серветок - з ними зручніше працювати), будь-які інші предмети.
Звичайно, для молодшого віку послідовність повинна бути дуже простою, а завдання для дитини має полягати в тому, щоб викласти одну-дві цеглинки в її продовження(для дітей старшого віку складніше). Приклади послідовностей (дитина повинен продовжити логічний ряд-добудуй доріжку "правильними цеглинками"):
5. Математична гра «Що стоїть у нас в квартирі»
Мета гри: розвивати вміння орієнтуватися в просторі; логічне мислення, творчу уяву, зв'язне мовлення, самоконтроль,розвиток зорової уваги, спостережливості та зв'язного мовлення.
Хід гри: попередньо потрібно розглянути послідовно інтер'єр кімнати, квартири. Потім можна попросити дитину розповісти, що знаходиться в кожній кімнаті. Якщо він не може або не називає всі предмети, допоможіть йому запитаннями.
Хотілося б нагадати Вам, шановні батьки, про необхідність підтримувати ініціативу дитини і знаходити 10-15 хвилин щодня для спільної ігрової діяльності. Необхідно постійно оцінювати успіхи дитини, а при невдачах схвалюйте її зусилля і прагнення. Важливо прищепити дитині віру в свої сили. Хваліть, ні в якому разі не лайте за допущені помилки, а тільки показуйте, як їх виправити, поліпшити результат, заохочуйте пошук рішення. Діти емоційно чуйні, тому якщо Ви зараз не налаштовані на гру, то краще відкладіть заняття. Ігрове спілкування повинно бути цікавим для всіх учасників гри.
Грайте з дитиною з задоволенням!!!