ЩО ТАКЕ ДРІБНА МОТОРИКА І ЧОМУ ВОНА ТАК ВАЖЛИВА?
top of page
1/5
КЗДО КТ №54 КМР
Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла - садок) комбінованого типу №54 Криворізької міської ради
bottom of page
Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла - садок) комбінованого типу №54 Криворізької міської ради
Дрібна моторика-це сукупність скоординованих дій м`язової, кісткової і нервової систем людини, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних, точних рухів кистями і пальцями рук і ніг.
Розвиваючи дрібну моторику, ми стимулюємо відповідні відділи мозку, що відповідають за мову.
Розвиток дрібної моторики важливий ще й тому, що все подальше життя дитини вимагатиме використання точних координованих рухів кистей і пальців рук, які необхідні, щоб одягатися, малювати і писати, а також виконувати безліч різноманітних побутових і навчальних дій.
Тому рекомендуємо активно тренувати пальчики.
Для цього можна використовувати:
· переливання рідин з однієї ємності в іншу;
· ігри з мозаїкою та пазлами;
· розкладання ґудзичків або інших предметів за розміром;
· ігри з конструктором (підбирайте їх індивідуально за віком дитини);
· застібання ґудзиків, блискавок, кнопок, гачків і зав’язування шнурків; ліплення з пластиліну;
· малювання пальчиками (зараз для цього існують спеціальні фарби);
· вирізання з паперу різних фігурок;
· споруди з піску або камінчиків замків, гірок та інших фігур (на прогулянці);
· перебирання різних круп, таких, як: горох, квасоля, гречка;
· закручування і розкручування кришок банок, пухирців;
· пошук різних предметів, закопаних у піску.
І ще безліч різноманітних цікавих ігор і занять… Щодня пропонуйте дітям такі завдання!
Для оволодіння навичками письма необхідна певна функціональна зрілість кори головного мозку. Тому в дошкільному віці важливо створити умови для накопичення дитиною рухового і практичного досвіду, розвитку навичок ручної вмілості. Але в дошкільному віці важлива саме підготовка до письма, а не навчання йому, що часто призводить до формування неправильної техніки письма.
Уміння виконувати дрібні рухи з предметами розвивається у старшому дошкільному віці. А до 6-7 років в основному закінчується дозрівання відповідних зон головного мозку, розвиток дрібних м’язів кисті. Тому робота з розвитку дрібної моторики повинна початися задовго до вступу до школи.